Offertes en offerte-opvolging met MFS-ERP

Offertes

In MFS-ERP worden offertes bij het aanmaken gekoppeld aan een klant of prospect. Ze kunnen uiteraard naderhand omgezet worden in een bestelling, maar daarnaast is er een uitgebreid opvolgings- en statistieksysteem gekoppeld aan de offertes.

Voor een gedetailleerde beschrijving, zie Workflow offerte-opvolging in MFS-ERP .

Klantencontact (CRM) leidt tot offerte

Uit het CRM-systeem in MFS kan bij het invoeren van een klantencontact ook onmiddellijk een offerte gekoppeld worden die voortvloeit uit het klantencontact. Op deze manier blijven klanten- of prospectencontact en offerte met elkaar gelinkt.

Historieken en statistieken bij invoer van de offerte

Bij offertes kunnen net zoals bij bestellingen met context-menu's en sneltoetsten onmiddellijk de historieken van de klant, van het product, de statistieken, ... worden opgeroepen. Uiteraard is ook de voorraadstatus beschikbaar. Over de offertes zijn ook (zie de rubriek over Business Intelligence in MFS-ERP op deze website) statistieken beschikbaar in verband met besteld/verwacht/pipeline/...-berekeningen.

Prijzensysteem in offertes

In het prijzensysteem kunnen eenvoudige of ingewikkelde (formules, staffels) configuraties per klant en per productgroep ingesteld worden. De offertes kunnen zelfs naderhand dienen als input voor een lijst van contractprijzen voor de klant.

Koppeling van documenten en figuren

Aan offertes of offertelijnen kunnen documenten gekoppeld worden. Deze documenten (PDF-bestanden, spreadsheets met berekeningen, emails, ...) kunnen in het scherm worden ingesleept, en worden dan gearchiveerd door MFS-ERP, zodat bij de offerte-lijnen later altijd terug de relevante achtergrondinformatie kan worden opgehaald. Bovendien kunnen aan artikelen productfiguren gekoppeld zijn, die mee op de offerte kunnen worden afgedrukt. Ook is het mogelijk om op de offerte (indien die bijvoorbeeld als PDF-bestand naar de klant wordt verstuurd) links op te nemen naar de productpagina's op uw webshop. Dit kan uiteraard mogelijk leiden tot extra verkoop, omdat de klant naar de webshop geleid wordt.